facebook tweeter youtube

 
Katarzyna Lubnauer
  • posłanka
    Klub Parlamentarny Platforma Obywatelska — Koalicja Obywatelska
  • kandydatka na posłankę
    Koalicja Obywatelska
Obietnice

Pomóż nam uzupełnić bazę obietnic wyborczych — dodaj kolejną obietnicę!

 
 
13 emerytura

Dla mnie jest dość oczywiste, że w tej chwili ta dyskusja o 13 emeryturze jest całkowicie bezprzedmiotowa. Bo dopóki my nie zrobimy czegoś, co spowoduje, że będziemy mieli większą aktywność zawodową, ale jednocześnie postawimy na jakieś kontrakty elastyczne, które spowodują, że do systemu ZUSu będą wpływać dodatkowe środki, wynikające z faktu, że będzie więcej osób pracować na kontraktach, a nie na umowach zlecenia. To tak długo, nie będziemy w ogóle mogli mówić o jakichkolwiek pieniądzach w ZUSie

Źródło: www.tvn24.pl

kwiecień 2017

Podwyższenie wieku emerytalnego dla wchodzących na rynek pracy

My mówimy o wydłużeniu wieku emerytalnego tylko dla soóśb, któe dopiero przychodzą do zawodu. Czyli nie mówimy o tych górnikach, które są w tej chwili górnikami, tylko mówimy dla osób które teraz przyjdą, to informujemy je, że jeśli chcą wejść do tego zawodu to już będą na takich samych warunkach jak wszyscy inni Polacy.

Źródło: www.polskieradio.pl

październik 2015

Nowoczesne państwo

My się staramy budować nowoczesne państwo w którym człowiek ma dużą wolność osobistą, i ta wolność osobowa to m.in. pełna niezależność światopoglądowa, jesteśmy np. zwolennikami związków partnerskich.

Źródło: www.polskieradio.pl

październik 2015

6-latki do szkoły

Jeśli chodzi o kwestię, czy 6 latek może chodzić do szkoły, to jestem zdecydowanie na tak. Oznacza to też obowiązkowe pójście 5 latków do przedszkolnych zerówek i konieczność zapewnienia miejsc w przedszkolach dla nich przez gminy. Taki ruch pozwala większej grupie młodszych dzieci na uczęszczanie do przedszkoli, bo oznacza więcej miejsc dla 3, 4 i 5 latków. Również program klas 1-3 został już dostosowany do potrzeb 6 latków i nie powinny mieć one problemu z opanowaniem go, szczególnie pod opieką dobrego nauczyciela (trzeba popracować nad systemem kształcenia nauczycieli i selekcją kandydatów do zawodu nauczyciela). Warto tez zadbać o system świetlic szkolnych, bo te niestety bywają przepełnione i niedostosowane do rozwoju dziecka 6 letniego, brakuje w nich miejsca do zabawy.

Źródło: lubnauer.liberte.pl

wrzesień 2015

Praktyczne studia

Najwyższy czas, żeby pomyśleć o tym, żeby była duża grupa studiów praktycznych, czyli studiów które dają jakiś konkretniejszy zawód, które rzeczywiście maja charakter praktyczny, gdzie uczą zawodowcy, czyli ludzie, którzy są też praktykami i nie takie że dają tytuł inżyniera bo są praktyczne teoretycznie, tylko również takich które maja linie technologiczne, które umożliwiają uczenie konkretnych umiejętności.

Źródło: studia.tv

wrzesień 2015

Przeciwko finansowaniu partii z budżetu

Jestem zdecydowanie przeciw finansowaniu partii z budżetu w obecnym stanie prawnym. Zabetonowanie sceny politycznej, przewaga finansowa partii, które są w Sejmie nad pozostałymi, niejasne zasady wydawania środków pochodzących z pieniędzy publicznych, to tylko niektóre grzechy systemu.

Źródło: off2.blog.pl

sierpień 2015

Programy profilaktyki próchnicy

Programy profilaktyki próchnicy realizowane przez NFZ powinny być kompleksowe i obowiązkowe dla każdego dziecka. Powinny się składać z oceny stanu uzębienia i przyzębia, zabiegów profilaktycznych (fluoryzacja, lakowanie) i kończyć się wystawieniem karty potrzeb stomatologicznych przekazywanej rodzicom (karta będzie zawierała propozycje leczenia, dalszej profilaktyki, zmian dietetycznych).

Źródło: lubnauer.liberte.pl

sierpień 2015

Nowoczesna, praktyczna szkoła

Zajęcia techniczne w szkołach podstawowych i w gimnazjach muszą pozwalać rozwinąć różne zdolności manualne uczniów, a nie tylko uczyć pisma technicznego i wykonywania prac z papieru lub tektury. Trzeba wrócić do szycia, korzystania z młotka, a może nawet wymiany kontaktu. Warto nauczyć dzieci jak przygotować rower do sezonu i jak wymienić dziurawą dętkę. Kiedy dziecko podejmuje decyzje o wyborze zawodu, pójściu do liceum, technikum czy szkoły zawodowej, warto, żeby znało swoje zdolności manualne, a nie tylko akademickie. Powinno wiedzieć, czy kocha pracę z drewnem, łączenie kabli, czy może gotowanie. Chcemy wychować „Zawodowców”, a nie próbujemy zainteresować ich pracą elektryka, mechanika czy kucharza. Wychowujemy pokolenie, które nie będzie potrafiło przyszyć guzika, a do wkręcenia haka w ścianie wezwie specjalistę

Źródło: lubnauer.liberte.pl

sierpień 2015

Związki partnerskie

Instytucja związku partnerskiego mogłaby pomóc wielu ludziom żyjącym obecnie w konkubinacie uporządkować swoje sprawy tak, żeby na co dzień lub w sytuacji losowej - choroby, śmierci partnera - ich przeznaczenie było lepsze. By mogli korzystać z przywilejów podatkowych, być z partnerem w szpitalu, dziedziczyć, mieć zabezpieczoną przyszłość. By ich dzieci miały uporządkowaną sytuację prawną, np. przez domniemane ojcostwo partnera. Również pary homoseksualne mogłyby uporządkować swój status prawny

Źródło: wyborcza.pl

sierpień 2015

Uczenie się całe życie

Dla nas ważny jest postulat tak zwany "long life learning", żeby uczyć się całe życie i żeby zapewniać możliwości uczenia się całe życie dla ludzi w różnym pokoleniu. Zależy nam na tym, ze aby aktywizację osób 50+ należy zacząć od przeszkolenia ich, tak by oni mogli zdobywać nowe zawody.

Źródło: www.polskieradio.pl

sierpień 2015

JOW-y

Jestem za, a nawet przeciw. Tak, model niemiecki – mieszany, mi odpowiada. Tak, model australijski z głosem przechodnim jest do rozważenia. Nie, model brytyjski uważam za szkodliwy (a o ten chodziło Kukizowi). W przypadku modelu brytyjskiego zgadza się ze mną również większość Brytyjczyków, spośród których 60% chce reformy systemu wyborczego i odejścia od JOWów.

Źródło: off2.blog.pl

luty 2015

 
Koalicja w Sejmie

Dla nas najważniejszy jest program. Jeżeli się da zbudować koalicję wokół najważniejszych naszych tez programowych, np. wyrównywanie przywilejów, czyli brak przywilejów, jak jasne i proste podatki, jak co nie jest zabronione jest dozwolone, to wtedy będziemy budować koalicje. Nie będziemy budować koalicji tylko po to, żeby otrzymać jakieś stanowiska

Źródło: www.polskieradio.pl

październik 2015

Regionalizacja płacy minimalnej

Mówiąc o zmianie konstrukcji zatrudnienia mówimy o tym, że powinna być regionalizacja najniższej krajowej. I inna ona powinna być w tych przysłowiowych Ustrzykach Dolnych a inna w Warszawie. Jest inny rynek pracy i mamy inną sytuację dotyczącą kosztów życia w różnych regionach Polski, dlatego tez płaca minimalna powinna być zróżnicowana

Źródło: www.polskieradio.pl

październik 2015

Sprzeciw finansowaniu religii w szkołach z budżetu

Jednym z elementów naszego programu jest zaprzestanie finansowania lekcji religii z budżetu państwa, chociażby ze względu na koszta, te pieniądze można wydać na inne cele edukacyjne.

Źródło: www.polskieradio.pl

październik 2015

Wyższe nakłady na szkolnictwo wyższe

Ja nie wyobrażam sobie żeby środki na szkolnictwo wyższe nie wzrosły, gdzie u nas nie sięgają one nawet 0,5 proc., a są kraje w których sięgają rzędu 2 proc. W związku z tym jeżeli chcemy mieć postęp technologiczny , jeśli chcemy mieć wzrost gospodarczy, to bez nakładu na szkolnictwo wyższe, i to nie nakłady idące za studentem, ale nakłady idące w bazy szkolnictwa wyższego, w rozwój nauki, nie wyobrażam sobie, żeby Polska miała być krajem rzeczywiście innowacyjnym.

Źródło: studia.tv

wrzesień 2015

Chrońby zabytki sakralne

I chociaż są to budynki należące do Kościoła, to zadaniem państwa jest zabezpieczenie ich przed pożarami, wandalizmem czy kradzieżami. To państwo powinno pomóc sfinansować instalacje przeciwpożarową ze zraszaczami, której zabrakło w kościółku w Mileszkach. Państwo albo instytucje samorządowe. Oczywiście budżet to nie worek bez dna i nie da się z pieniędzy publicznych sfinansować wszystkiego. Ale dlaczego przeznaczamy po raz kolejne kilkanaście milionów na powstającą Świątynię Opatrzności Bożej, wielką budowlę sakralną bez charakteru zabytkowego? Dlaczego marnujemy środki budżetowe? Rolą państwa jest wybieranie priorytetów. Bez dobrze wybranych priorytetów, tracimy to co najcenniejsze – dziedzictwo narodowe.

Źródło: lubnauer.liberte.pl

sierpień 2015

Dostępność do lekarzy stomatologów

Ponieważ największy problem jest z dostępnością do lekarza stomatologa na terenach wiejskich, to należałoby otworzyć 1-2 gabinety w każdej gminie, żeby zwiększyć dostępność do leczenia. Być może państwo, żeby zachęcić stomatologów do pracy na takim terenie, powinno zainwestować w wyposażenie gabinetów, a NFZ zakontraktować leczenie. Na wsiach w dalszym ciągu dominują nieduże szkoły, które nie mają ani warunków lokalowych, ani odpowiedniej liczby uczniów, żeby zapewnić pracę dla stomatologa szkolnego, więc gabinety szkolne nie mają tam racji bytu.

Źródło: lubnauer.liberte.pl

sierpień 2015

Nowoczesna, praktyczna szkoła

Lekcje języka polskiego, poza poznaniem kultury i literatury polskiej powinny służyć pozyskaniu takich umiejętności praktycznych, jak napisanie maila, listu motywacyjnego, polemiki, tekstu na blogu czy listu do mediów. Obecnie na zajęciach ćwiczy się dłużej tylko te formy, które są wymagane na egzaminach (charakterystyka bohatera, czy rozprawka). Ile razy w życiu po skończeniu szkoły pisali Państwo charakterystykę?

Źródło: lubnauer.liberte.pl

sierpień 2015

Zasady zawierania związków partnerskich

Przede wszystkim związek partnerski powinien być zawierany, podobnie jak małżeństwo, w urzędzie stanu cywilnego, tak aby ci, którzy tego pragną, mogli mu nadać odpowiednio uroczystą oprawę pozwalającą na podkreślenie ich uczuć. Inna natomiast powinna być procedura rozstania, łatwiejsza niż w małżeństwie. To zachęciłoby pary nieformalne do uporządkowania swojej sytuacji prawnej. W sytuacji zgody obu stron wystarczyłoby wspólne podpisanie decyzji o rozstaniu w obecności urzędnika urzędu stanu cywilnego.

Źródło: wyborcza.pl

sierpień 2015

Przeciwko ustanowieniu stawki godzinowej

Nie jesteśmy zwolennikami ustanowienia centralnie najniższej stawki godzinowej, bo o może doprowadzić do likwidacji miejsc pracy zamiast powstania nowych.

Źródło: www.polskieradio.pl

sierpień 2015

Dlaczego kandyduję

Kandyduję, bo nadszedł czas, kiedy ja i ludzie o podobnych do moich poglądach, jeśli chcą iść na wybory, to muszą zaryzykować i stworzyć sobie sami alternatywę do PO i PIS, angażując się w Nowoczesną. Muszą to zrobić, żeby wyrwać się z zaklętego cyklu leminga, muszą to zrobić, żeby nie wybierać mniejszego zła. Ja już się zaangażowałam. Chcę zmieniać polską edukację. Chcę zmieniać Polskę

Źródło: lubnauer.liberte.pl

sierpień 2015

Różniece między związkami partnerskimi a małżeństwami

Również zakres praw takiego związku powinien się różnić od praw małżonków. Wraz z jego zawarciem partnerzy mogliby zyskiwać te same uprawnienia do dziedziczenia, wizyt w szpitalu i informacji o stanie zdrowia czy odbierania przesyłki pocztowej. Jednak prawo do wspólnego opodatkowania, a także darowizny lub dziedziczenia z zerową stopą podatkową (jak w pierwszej grupie) nabywaliby dopiero po jakimś czasie, np. po trzech latach wspólnego życia. Takie rozróżnienie należałoby wprowadzić ze względu na łatwiejsze, niż w wypadku małżeństwa nadużycia pozwalające na niepłacenie podatków w sytuacjach biznesowych. Podobne prawo mogliby nabywać partnerzy bez karencji, jeśli mają wspólne dzieci. O szczegółowe rozwiązania powinni już zadbać prawnicy. Taki model pomógłby wielu ludziom uporządkować swoje życie, zabezpieczyć bliskich, ale również stałby się pierwszym krokiem do równych praw wszystkich obywateli.

Źródło: wyborcza.pl

Dodaj obietnicę

Politycy często stwierdzają, że coś powinno być zrobione albo wskazują ważne cele i priorytety. Uważamy, że jeśli kandydat na publiczne stanowisko lub urzędujący polityk publicznie określa cele konieczne do zrealizowania, my jako wyborcy mamy prawo oczekiwać, że podejmie jakieś działania, żeby je osiągnąć. Dlatego zbieramy publiczne deklaracje i priorytety polityków.

Poniżej możesz dodać cytat, link do filmu na Youtube lub plik (zdjęcie lub pdf), który zawiera deklarację danego polityka. Dodana przez Ciebie obietnica najpierw trafi do naszego zespołu. Zanim zostanie wyświetlona, zweryfikujemy ją i przyporządkujemy do kategorii tematycznej.

Tytuł
(np. Obwodnica Nowego Jorku)
Cytat
Link
(źródło cytatu lub link do filmu na Youtube)
Plik
Autor zdjęcia/filmu

Dodane przez
(np. imię, nick)
E-mail
(jeśli chcesz otrzymywać od nas powiadomienia i newsletter, wpisz tutaj swój adres mailowy)
 
 
 
 
Google Fundusz Inicjatyw Obywatelskich EEA Grants Fundacja imienia Stefana Batorego Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki

Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.

Wyrażone w niniejszej publikacji opinie są poglądami jej Autora.

Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.